X

רוכבים על אופנוע? יש לנו חדשות רעות בשבילכם

בדיקה מעמיקה גילתה שיצרניות אופנועים מקפחות חלק גדול מאוד מהלקוחות שלהן, וגורמות לרוכבים רבים לבעיות שניתן היה לפתור בקלות עם קצת יותר בדיקות

גבר צעיר רוכב על אופנוע. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

אם אתם נמנים על אלפי הישראלים שמצליחים לעקוף פקקים על ידי שימוש בכלי הרכב שמשלב פיתוי אדיר לעבור על כל חוק אפשרי עם… ובכן, פיתוי אדיר לעבור כל חוק אפשרי – ייתכן שאנחנו מבינים למה אתם כל כך ממהרים לסיים את הנסיעה עד כדי עלייה על מדרכות ודריסת הולכי רגל. ובעזרת Claude נשתף אתכם במקור לתובנה הזו.

מחקר חדש מאוניברסיטת ווטרלו בקנדה שפורסם בכתב העת Ergonomics חושף שעיצובי האופנועים היום אינם מתאימים מבחינה ארגונומית לרוכבים נמוכים או גבוהים מהממוצע (כ-1.75 מ’ לגברים ו-1.62 מ’ לנשים). החוקרים השתמשו במודלים ממוחשבים כדי לדמות ולנתח את תכונות הישיבה של רוכבים בגדלים שונים על אופנועים טיפוסיים.

מודלים אנושיים דיגיטליים (DHM) איפשרו לחוקרים לייצג רוכבים בכל גודל, ולבחון את המתחים והעיוותים הנדרשים לאנשים בגבהים שונים כדי לשבת על כלי הרכב הדו-גלגליים ולנהוג בהם. רוכבים גבוהים יותר נאלצים להתאים את מיקומם ולהגמיש את המפרקים כדי להתאים לצורת האופנועים, ונמוכים התמודדו עם אתגרים ארגונומיים גדולים עוד יותר, מכיוון שלא קיימות מספיק התאמות עבורם לגובה המושב, מיקום הכידון והדוושות.

ג'סטין דייוידסון, דוקטורנט לביומכניקה שהוביל את המחקר, מסביר כי הדבר משפיע על הקרסוליים, הברכיים, הירכיים והמרפקים של הרוכבים בעלי הגבהים הלא-ממוצעים. הוא מקווה שהממצאים יעודדו יצרניות אופנועים לאמץ תוכנות DHM בתכנון כלי הרכב, להעריך מלכודות ארגונומיות ולבצע התאמות לפני שהן מתחילות לשווק אופנועים בגדלים שאינן ידידותיים לרוכבים רבים.

מעבר למיטוב הבטיחות והנוחות, ארגונומיה טובה יותר של אופנועים יכולה להיות נקודת מכירה עבור התעשייה. צוות ווטרלו מציין שבעיות גודל עבור רוכבים נמוכים או גבוהים יותר הן תחום הסובל מתת-מחקר, למרות חשיבותו לחוויית הרוכבים ולבריאותם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר