יחסוך לכם לא מעט כסף וכאב ראש: הטיפים שאתם חייבים להכיר לפני הזמנת חופשה

רוצים למזער אי נעימויות ולהימנע מהפתעות לא צפויות? הכנו לכם מדריך שיכול לחסוך לכם את כל זה ועוד • מה כדאי לכם לבדוק לפני שתגיעו לנמל התעופה ומה מומלץ לעשות בעת הזמנת כרטיסים, מלונות ואטרקציות? כל הפרטים

חופשה משפחתית (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

בתקופה האחרונה, ישראלים רבים נתקלים בסיטואציות לא נעימות בשל ביטולי טיסות, שינויים והפתעות לא צפויות בעקבות המצב הביטחוני הלא יציב בישראל. כדי למזער את אי הנעימויות, הכנו מדריך שיכול לחסוך הרבה זמן, כסף ואכזבה.

אתרים שונים ולא מוכרים מציעים כרטיסים במחירים שגורמים לישראלים רבים להזמין דרכם, אבל בעת הצורך הם לא מעניקים שירות לקוחות, ומקשים על התייר הישראלי לקבל את המגיע לו. רבים מאותם אתרים אינם ישראלים ולא כפופים לחוק הגנת הצרכן, מה שמקשה עוד יותר על התייר הישראלי בעת הצורך. אם בכוונתם להזמין חופשה לזמן הקרוב, מומלץ לעשות זאת מאתר שאתם מכירים ובטוחים שייתן לכם מענה בעת הצורך.

שימו לב היכן אתם רוכשים את כרטיסי הטיסה שלכם (אילוסטרציה), צילום: Getty Images


ישראלים רבים מגיעים לנמל התעופה עם דרכון בתוקף קצר, שלאו דווקא מספיק ליעד שאליו הם אמורים לטוס. בדקו היטב את הדרישות של המדינה שאליה אתם טסים, ובהתאמה גם את תוקף הדרכון שלכם. עדיף לעשות זאת מראש כדי להימנע מהוצאה גדולה ברגע האחרון בנמל התעופה.

בעקבות לא מעט ביטולים מצד חברות תעופה שונות, מומלץ להזמין מלונות, אטרקציות, כרטיסים להופעות ורכב עם אפשרויות ביטול או שינוי שיתאימו לכם. במידה שחברת התעופה תבטל את הטיסה שלכם, עדיף שתהיה לכם גמישות בכל שאר ההוצאות, וכך תוכלו למזער נזקים.

בדקתם שהוא בתוקף? דרכונים ישראליים (אילוסטרציה), צילום: עמי שומן


יש לא מעט הפגנות נגד ישראל ברחבי העולם, ולכן מומלץ להימנע מלהתקרב לאותם אזורים, ובמקביל לכך כדאי להתעדכן באתר של המל"ל בנוגע לאזהרת המסע ביעד שאליו אתם אמורים לטוס.

לא מעט מזוודות אינן מגיעות ליעדן בזמן בתקופה האחרונה, ולכן מומלץ להשתמש בשבבי מעקב דוגמת אייר טאג או סמארט טאג. במקביל, מומלץ לארוז את הדברים החשובים לכם בטרולי שנשאר צמוד אליכם ולשמור את פתקית המעקב של המזוודה שלכם, אותה אתם מקבלים בעת שליחת המזוודה.

מזוודות בנתב"ג (ארכיון), צילום: אילן גטניו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר