שני עשורים לסיומה של "חברים": 20 עובדות שלא ידעתם על סדרת הקאלט

מיליוני צופים אדוקים של תוכנית הפולחן הניינטיזית ציינו 20 שנים מאז הגראנד פינאלה, שסימל את סיומה של תקופה חשובה בהיסטוריה של הקומדיה הטלוויזיונית • לכבוד האירוע, אספנו עבורכם כמה פרטי טריוויה שלא בהכרח הכרתם

סצנת הסיום של "חברים". צילום: יח"צ

מיליוני מעריצים ברחבי בעולם ציינו אתמול (שני) יום מיוחד בהיסטוריה של הקומדיה הטלוויזיונית: 20 שנים לשידור הפרק האחרון בסדרה "חברים". הסדרה בת עשר העונות, ששודרה בשנים 2004-1994, הפכה את ששת השחקנים הראשיים שלה - ג'ניפר אניסטון, מאט לה בלנק, דיוויד שווימר, קורטני קוקס, ליסה קודרו ומת'יו פרי המנוח - לכוכבים ענקיים.

לרגל שני עשורים לסיום הסדרה, הנה 20 עובדות טריוויה שסביר להניח שלא כולכם ידעתם:

1. במקור היו אמורות להיות ארבע דמויות ראשיות, ולא שש. הדמויות של צ'נדלר ופיבי נכתבו כדמויות משנה.

2 . יש סוג של נאחס על שחקנים שלקחו חלק בסדרה. לא מעט מהם כבר אינם בין החיים: ג'יימס מייקל טיילר (גאנת'ר), רון ליבמן (ד"ר לאונרד גרין, אביה של רייצ'ל), רון גלס (ראסל, עורך הדין של רוס), מקס רייט (טרי, הבעלים של סנטרל פרק), סטאן קירש (איתן, החבר הצעיר של מוניקה) ומייק הגרטי (מר טריגר).

מתוך פרק האיחוד של "חברים" מ-2021. הסדרה שימשה עוגן ומשענת גם בחייו האישיים, צילום: אי.פי.אי

3. הסיפור הרומנטי המרכזי בין הדמויות היה אמור להיות בין מוניקה לג'ואי, אך תגובת הקהל לרומן בין צ'נדלר למוניקה הייתה נלהבת כל כך - שהמפיקים החליטו לשנות את קו העלילה.

4. דיוויד שווימר לא היה צריך לעבור אודישן לתפקיד רוס. "הוא נבחן לפיילוט שנה לפני, ופשוט נחרט לנו בזיכרון", סיפרה מרת'ה קאופמן, יוצרת הסדרה.

5. פיבי הייתה אמורה להיות גותית.

"חברים", צילום: יחסי ציבור

6. ג'יימס מייקל טיילר, שגילם את גאנת'ר, היה בריסטה במציאות בטרם לוהק לתפקיד מנהל סנטרל פרק.

7. כריסטין טיילור, שגילמה את בוני (החברה הקירחת-לשעבר של פיבי ועוד אקסית של רוס), נשואה לבן סטילר, שהופיע אף הוא בסדרה כטומי, בן הזוג הפסיכי של רייצ'ל.

8. קת'י גריפין וג'יין לינץ' ("גלי") נבחנו לתפקיד של פיבי. בסופו של דבר לינץ' הופיעה בסדרה בתפקיד אורח בעונה העשירית כאלן, המתווכת של מוניקה וצ'נדלר.

9. ליסה קודרו לא התחברה לגיטרה כחלק מדמותה של פיבי בהתחלה, ואף הציעה שהיא תנגן על תופי בונגו במקום.

10. ברוס וויליס, שגילם את אביה של אליזבת', בת הזוג הצעירה של רוס, שהיה בזוגיות קצרה עם רייצ'ל, הופיע בסדרה לאחר שהפסיד בהתערבות עם מת'יו פרי, שכיכב לצידו בסרט "ללכת על הכל". את השכר שלו הוא תרם לצדקה.

11. ג'ון בנט פרי, השחקן שגילם את אביו של ג'ושוע (טייט דונובן), העוזר ובן הזוג של רייצ'ל (והאקס האמיתי של אניסטון במציאות), הוא אביו של מת'יו פרי במציאות.

12. אף שבסדרה רוס הוא אחיה הבכור של מוניקה, במציאות קורטני קוקס מבוגרת מדיוויד שווימר בשנתיים (היא בת 59).

13. צ'נדלר היה מאוהב בשחקנית יסמין בלית' מהסדרה "משמר המפרץ". במציאות, מת'יו פרי יצא איתה. הוא גם ניהל זוגיות עם ג'וליה רוברטס, שהופיעה בפרק בסדרה בדמותה של סוזי מוס.

14. מספר הדירה של מוניקה השתנה במהלך העונות מ-5 ל-20. גם מספר הדירה של ג'ואי וצ'נדלר השתנה - מ-4 ל-19.

15. פסל הכלב הלבן שהיה בדירה של צ'נדלר וג'ואי היה שייך במציאות לג'ניפר אניסטון, וניתן לה במתנה בידי חבר ביום הצילומים הראשון שלה, כקמע להצלחה.

16. קול ספראוס, שגילם את בן (בנם של רוס וקרול), הודה כי היה מאוהב בג'ניפר אניסטון. גם מת'יו פרי הודה באוטוביוגרפיה שלו שהיה מאוהב בה, עוד בטרם כיכבו יחד ב"חברים".

ג'ניפר אניסטון ומת'יו פרי ב"חברים", צילום: מתוך הסדרה, יוטיוב

17. קורטני קוקס היא השחקנית היחידה בקאסט שלא קיבלה מועמדות לאמי על תפקידה בסדרה.

18. רוס מכריז על גילו כ-29 במשך שלוש עונות, ויש לו שלושה ימי הולדת שונים: במארס, בדצמבר וב-18 באוקטובר. 

19. בראד פיט, שכיכב בפרק בסדרה לצד ג'ניפר אניסטון, שתהפוך לימים לגרושתו, יצא בעבר גם עם כריסטינה אפלגייט, שגילמה את אחותה של רייצ'ל, איימי.

"חברים", צילום: יח"צ

20. בצילומי סצנות שבהן הופיעה גם דמותה של אורסולה, אחותה התאומה של פיבי, מי שצולמה מהגב ושסייעה לקודרו במשחק הייתה הלן, אחותה הגדולה במציאות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר