לאחר שזוכה מהאישומים נגדו על עבירות מין: קווין ספייסי יעמוד למשפט נוסף

ברקע הסדרה התיעודית שבה נחשפו תקיפות מיניות נוספות שהשחקן ביצע לכאורה, הוחלט כי הוא יעמוד לדין לאחר שגבר תבע אותו בטענה שספייסי תקף אותו מינית בשנת 2008 • הגבר טען: "ספגתי נזק פסיכיאטרי והפסדים כספיים" בשל התקיפה

קווין ספייסי, ב-2023. צילום: רויטרס

כמעט שנה לאחר שזוכה מכל האישומים שעלו נגדו בגין עבירות מין, קווין ספייסי יעמוד למשפט אזרחי בבריטניה, לאחר שהוגשה נגדו תביעה על ידי גבר בטענה כי השחקן תקף אותו מינית.

על פי כתב התביעה שהוגש בממלכה, הגבר, שבית המשפט העניק לו את הזכות להישאר אנונימי, טוען כי הוא "ספג נזק פסיכיאטרי והפסדים כספיים" כתוצאה מהתקיפה לכאורה, שלדבריו התרחשה באוגוסט 2008. לא נמסר מתי המשפט יתחיל, אך לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, מסמכים בנושא צפויים לעבור בין הצדדים בתחילת השנה הבאה.

קווין ספייסי בבית המשפט (ארכיון), צילום: רויטרס

עורכי דינו של השחקן האמריקני בן ה-64 הגיעו לבית המשפט בממלכה כדי להגיש את מסמכי ההגנה לאחר שמשפטו הפלילי הסתיים, אך לא הצליחו לעשות זאת בזמן. הכישלון הזה הוביל את השופט דיוויד קוק להגדיר את חוסר הגשת המסמכים כמקרה "לא מוצלח". לו היה קוק דוחה את הבקשה, התיק היה ממשיך לשימוע על הפיצויים שאותם התובע יכול היה לבקש: "לדעתי, הטעות הזו לא אמור להשפיע על הנאשם. האינטרס להגיע לצדק דורש כי ההאשמות ימשיכו למשפט".

התביעה האזרחית, שהוגשה עוד ביולי 2022, הושהתה עד לסיום המשפט הפלילי שבו היה מעורב השחקן זוכה שני פרסי האוסקר (על "אמריקן ביוטי" ועל "החשוד המיידי"), שבו הוא יצא זכאי בתשע האשמות נגדו, בהן תקיפה מינית, שהועלו על ידי ארבעה גברים שונים.

התביעה מגיעה ברקע סדרה תיעודית חדשה שעלתה אמש (שני) לשידור בבריטניה, שבה מוצגות עדויות חדשות על התנהגות מינית בלתי הולמת לכאורה מצדו של השחקן. "קווין ספייסי נחשף", הסדרה בת שני החלקים שתשודר מחר ב-yes דוקו וב-HOT8, כולל ראיונות עם 10 אנשים, שלא היו מעורבים במשפט נגד השחקן, שמתארים את חוויותיהם עם ספייסי על פני חמישה עשורים, שבמהלכן תיארו מספר תקריות של תקיפה מינית שאותן ביצע, כולל על סט צילומי "בית הקלפים", סדרת הלהיט של נטפליקס שבה כיכב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר